Followers

Search This Blog

Friday, December 16, 2011

Kisah Air mata Jumaat T_T



Pada setiap Jumaat, selepas selesai menunaikan solat Jumaat, seorang Imam dan anaknya yang berumur 7 tahun akan berjalan menyusuri jalan di kota itu dan menyebarkan risalah bertajuk "Jalan-jalan Syurga" dan beberapa karya Islamik yang lain.

Monday, December 12, 2011

[download] Kuliah ustaz kazim dan ustaz azhar latest


Assalamualaikum w.b.t

hari ni nak kongsi ceramah ustaz kazim dengan ustaz azhar latest 11/12/11
[pusat pendidikan al-Barakah] sama-sama kita ambil pengajaran daripada ceramah yang disampaikan...InsyaAllah :)

Sunday, December 11, 2011

Sunday Smile :)






Sebuah pesawat yang membawa 5 org penumpang telah mengalami kerosakan enjin dan tinggal masa utk terhempas. Malangnya hanya ada 4 beg payung terjun sahaja di dalam pesawat tersebut.

Saturday, December 10, 2011

Kerap berlaku gerhana petanda kiamat...??




Bumi semakin uzur dan hampir ke penghujungnya di mana pelbagai peristiwa yang berlaku di hadapan mata kita telah menunjukkan dengan nyata tentang betapa hampirnya dunia ini dengan saat kehancuran yang dinamakan Qiamat. Malah kekerapan berlakunya gerhana bulan dan matahari akhir-akhir ini mengingatkan kita tentang kaitannya dengan tanda-tanda Qiamat yang sering kita lihat dalam kitab suci al-Quran dan hadis Rasulullah s.a.w . Bersama-samalah kite mengambil iktibar daripada peristiwa yang berlaku pada hari ini telah memberi kita keinsafan  dalam meningkatkan keimanan dan ketakwaan kita kepada Allah s.w.t. InsyaAllah.


Friday, September 2, 2011

Gudbye Jahilliyah~~





Bismillah…Assalamualaikum w.b.t
Selamat hari raye sume…kli ni aq nk share satu video yang yg member aq post...cube renungkan penah x kite wat sume bnde 2…h0pe same2 kite ambil iktibar daripadanya  InsyaAllah ^^

Friday, August 26, 2011

HepY EiD...



Assalamualaikum wbt
Alhamdulillah, kita masih lagi diberi peluang untuk terus berpuasa pada tahun ini dengan sempurna Insya-Allah. Diharap Ramadan kali ini telah memberi kita pengajaran yang amat berguna pada kita untuk terus menempuhi cabaran dan dugaan hidup selepas ini. Kekhilafan yang lalu menjadi kayu ukur untuk kita terus maju dan berjaya dengan bidang yang diceburi. Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan ‘hepy Eid’ kepada semua Muslimin dan Muslimat yang bakal menjelang dalam beberapa hari lagi. Maafkan segala kekhilafan yang berlaku antara kita. Semoga beroleh keberkatan daripada Maha Esa pada hari yang mulia ini. Insya-Allah.

Wednesday, August 24, 2011

Reload...??



“Maaf, kredit anda tidak mencukupi untuk membuat panggilan ini terima kasih” Kita sering saja mendengar perkataan ini daripada operator telefon apabila kita kehabisan kredit. Selalunya, kita ingin membuat panggilan, lebih-lebih lagi kepada yang tersayang, apabila mendengar perkataan ini keluar dari telefon, kita akan berasa kecewa dan terus bergegas mencari bekalan ‘topup’. Kita akan memastikan bahawa kredit kita sentiasa penuh. Tetapi, pernah tidak kita aplikasikan ini kepada sesuatu yang lain?

Monday, August 22, 2011

Kenapa kecewa....????

Manusia Bertanya : Kenapa aku diuji?

Al-QuranMenjawab:

Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: “Kami telah beriman”, sedang mereka tidak diuji lagi? (Lihat Surah Al-Ankabuut : 2).


“Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta”. (Lihat Surah Al-Ankabuut : 3)



Tuesday, August 9, 2011

Warkah Kepada Tuhan....



Tuhan..
Malam ini kembali aku mengetuk pintu Mu
Lewat rasanya doa dan pujian yang terlantun
Dalam isak tangis yang menghiba

Ku bersimpuh di ribaan Mu
Pada setiap waktu ku yang tersisa
Berusaha untuk tetap tegak dan teguh
Menghadang setiap badai dalam hidup
Menepis gemuruh ragu dalam kalbu
.
Allah..
Engkaulah kekuatan dalam setiap jengkal nadi ku
Mencengkam erat di setiap hembusan nafasku
Membuncah rasa rindu ku pada Mu
Menggema di dalam relung kalbu

Friday, July 29, 2011

Ramadhan Kareem


Assalamualaikum w.b.t

Rasenye da lama x tulis pape dalam blog ni...
dikesempatan ni saya ingin mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan al-Mubarak kepada sekelian umat Isalam di seluruh pelusuk dunia ini.....diharap dengan kedatangan bulan yang penuh dengan barakah ini...akan penawar kepada segala onar yang telah kita buat sepanjang tahun ini...disamping melahirkan sifat kesederhanaan kita mengecapi nikmat duniawi dan ukhrawi....jangan terlalu leka dengan kehidupan dunia sehingga mengabaikan kehidupan ukhrawi....semoga rahmat bulan  ramadhan yang akan menjelma dalam beberapa hari lagi ini mampu menjadi institusi pendidikan kepada kita kearah menjadi insan yang lebih baik...InsyaAllah...

"Salam Ramadhan al-Mubarak"


Monday, July 25, 2011

Sunday, July 10, 2011

Kenapa...??


- Kenapa banyak orang buang bayi ?

- Kenapa banyak orang tak tutup aurat ?

- Kenapa banyak orang suka benda lucah?

- Kenapa orang suka comolot ?

- Kenapa orang tak pakai kondom masa buat projek ?

- Kenapa orang suka kutuk orang lain ?

- Kenapa orang suka jadi jahat ?

- Kenapa orang bangga minum arak ?

- Kenapa orang suka buat haprak ?

- Kenapa orang sekarang kejar dunia dari akhirat ?

- Kenapa diorang ingat hidup diorang singkat ?

- Kenapa diorang terjun bangunan kalau diri dah terkena jerat si buaya darat ?

- Kenapa masalah semakin melarat ?


Sunday, May 8, 2011

Selamat Hari Ibu "mak"




Selamat hari ibu kepada semua ibu2 yg ada di dunia ni…terutamanya buat mak saye yang da banyak berkorban wang ringgit, masa, tenaga dan yang paling penting sekali kasih sayang yang tak pernah berbelah bahagi…mintak maaf kalau ada terkasar bahase yang buat mak terase ati…dan terima kasih yang tak terhingga buat mak yg da menjaga dan membesarkan adik dengan penuh didikan yang sempurna…doakan kejayaan anakmu ini dalam menempuh segala dugaan yang Allah berikan…InsyaAllah…


Monday, April 18, 2011

Syukurkah kita???


video

..Hayatilah video ni dengan sepenuh hati..
mungkin ia dapat menyedarkan kita tentang nikmat kurniaan Allah yang selalu kita lupa


Sunday, April 17, 2011

Tangisan seorang ...???


sumber

Detik waktu bersama kelahiran seorang bayi dihiasi tangisan . Nyaring berkumandang menyaring segala suara yang menyapa telinga ibu. Lonjak hatinya memuncak gembira penawar sakit dan lesu. Lalu bermulalah sebuah kehidupan yang mewarnai bumi berpenakan hati, berdakwatkan air mata.

Air mata adakalanya penyubur hati, penawar duka. Adakalanya buih kekecewaan yang menyempit perasaan , menyesak kehidupan. Air mata seorang manusia hanyalah umpama air kotor diperlimpahan. Namun setitis air mata kerana takutkan ALLAH persis permata indahnya gemerlapan. Penghuni Syurga ialah mereka yang banyak dukacitanya di dunia.

Tidak akan berkumpul dua perkara dalam satu masa. Barangsiapa gembira di dunia akan berdukacita di akhirat. Barangsiapa yang banyak dukacitanya di dunia akan gembira di akhirat. Pencinta dunia menangis kerana dunia yang hilang. Perindu akhirat menangis kerana dunia yang datang.

Saturday, March 26, 2011

Renungan buat si anak

Assalamualaikum w.b.t for Ikhwah Bandz…

Alhamdullilah…syukur kepada Allah s.w.t yang masih memberikan kesempatan kepada kita untuk menghirup udara segar di muka bumi Allah ini…semoga dengan nikmat kurniaan yang Dia berikan ini membuatkan diri kita lebih berlumba-lumba dalam membuat amal kebajikan…terutamanya dalam kehidupan seorang pelajar…banyak masa dibazirkan dengan membuat perkara-perkara yang ‘lagho’…Adakah ini yang diharapkan oleh Ibubapa??

Jangan jadikan alasan “mak bapak aq bukan ade bukan dorang tw pon ko 2 sebok knape??” ingatlah!!!mereka mungkin tak tahu…tapi Allah s.w.t maha melihat segala perbuatan dan tingkah laku yang kita lakukan…tapi sanggupkah kita melihat tagisan kekecewaan mereka bila melihat anak yang dikandung dan diasuh dengan penuh kasih sayang menghampakan mereka…

Sunday, February 27, 2011

Matinya seketul daging....

…Bismillahirahmanirrahim…Assalamualaikum…

Ohayo!! Kepada sume Ikhwah Bandz…h0pefully sume masih berada dalam lingkungan kurniaan dan rahmat Allah s.w.t…seminggu da berlalu…pahit mnis menjadi igauan bg mendewasakan dri sebagai student…namun mungkin kurangnya berdamping dengan Maha Pencipta telah menyebabkan kite lebih cintakan dunia dan lalai kepada nikmat dunie… tanpa disedari hati kite mati dan sukar tuk menerima pelajaran mahupun teguran…antara simpt0m2 kematian hati ialah:



Sunday, February 20, 2011

Open your eyes malay version



lagu open your eyes versi melayu...best lagu nih...
dengar dan hayati lirik dy k..
-credit to syafixx bedal-

Saturday, February 19, 2011

Stressnye!!!



Bismillahirrahmanirrahim….
Assalamualaikum w.b.t…Ohayo!! kepada semua reader blog aq yg setia…
Aq skang nih mmg tgh stress…coz td tyme tgh wat test yg mmg senang x ingat tp tetapgak terbuat 1 mistake yg x sepatutnye di wat + table yg dy bg salah mnyebabkan aq bertambah2 stress… Arghh!!kusut2…

Tuesday, February 15, 2011

Selamat menyambut Maulidur Rasul 1432H



Assalamualaikum w.b.t....
selamat pagi diucapkan kepada semue follower...

di kesempatan ini aq ucapkan selamat menyambut Maulidur bagi tahun 1432H...
moga dengan sambutan ini dapat mnyedarkan kite tentang sirah dan perjuangan 
Nabi Muhammad S.A.W demi menegakkan kalimah tauhid di muka bumi Allah ini....disamping menjadikan sirah Baginda sebagi cntoh tauladan dalam menempuh kehidupan seharian kite sebagai khalifah di muka bumi Allah ini....sebagai contoh kesungguhan Baginda dalam berjihad dijalan Allah demi mempertahankan kesucian Agama Islam daripada dicalari oleh kaum2 yg sentiasa ingin menjatuhkan kredibiliti Islam...

Saturday, February 12, 2011

Tragedi Malam 14 Feb....


Assalamualaikum w.b.t....

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang....
Ape kabar kepada kepada follower yg masih setia walaupun da lebih 2 bulan x update blog J...Nmpaknye azam tahun ni masih l0m terlaksne lg....besala bla da nek sem blru nih....Mcm2 nk d0k prepare...bnyak nk kne c0ver blik nih.....tambah2 ngn result exam yg kureng ckit....Ni la k0t ujian Allah supaya kite x lupe kt dy....

tp pe yg aq nk share ari nih...bkn psal result pn....Tp psal “Cinte” org putih kte “Love” pak arb lak kte “al-Hubbu”....perh!!!tetibe lak cite psal cinte nih knpe lak???.....buang tebiat ke hape haku nih???...huhu...(^^,)hahah... ni ha tgh hangat ngn velentine day la hape tah....ni 1 lg ciptaan brat yg kite sllu dok ikut....haku x mau d0k cite panjang2 pasai VD nih....sbb k0rng da tw....s0 tepuk la dada tye iman.....tp kt cni yg nak sgt share ad 1 tragedi yg mmg buat aq terase giler....s0 pape pn k0rang hayati la cite yg aq share nih sampai abih dlu.....